Weekje vakantie! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Lisanne Belshof - WaarBenJij.nu Weekje vakantie! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Lisanne Belshof - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Zondag 18 Oktober kwamen de ouders van Nan en moeder van Danique eindelijk langs in Windhoek, erg leuk! Dinsdag ochtend 20 Okober 3.30 uur ging de wekker en ondanks dat ik maar 4 uurtjes geslapen had, werd ik wakker met: “We gaan op vakantie!! “. We hadden er allemaal erg veel zin in en nadat we de bus hadden ingepakt was het tijd om de ouders van hun hostel op te pikken. De reis duurde intotaal 8 uur en ik heb héérlijk geslapen! Na een aantal uurtjes rijden zijn we langs de kant van de weg gestopt om te genieten van de zonsopgang. Eenmaal aangekomen in de sossusvlei was het heel erg warm, denk hierbij aan een temperatuur van ongeveer 40 graden!! Ook waaide het heel erg hard, wat zorgde voor zandhozen. Maar als echte kampeerders zijn we gelijk begonnen met het opzetten van onze tent. ’s Avonds zijn we naar Dune 45 gereden om hier de zonsondergang te bekijken. Wanneer de zonsondergang op de duin begint te schijnen is elke foto ‘google waardig’. Prachtig! Toen we tegen 20:00uur thuis waren voelde ik mij niet lekker, ik dacht dat het misschien te maken had me de hitte, maar dit bleek niet het geval. Ik heb vrijwel de hele nacht buiten de tent gezeten terwijl oryxen en springbokken langs mij heen liepen; Een flinke buikgriep..

De volgende ochtend zouden we om 5:00 uur naar Dune 45 rijden om hier van de zonsopgang te genieten, maar dit heb ik helaas over moeten slaan. Nadat de rest terug was op de camping zijn we vertrokken naar Swakupmund. Gelukkig hoefde ik niet meer over te geven en heb ik de 6 uur durende hobbelweg overleefd! ’s Avonds heeft Wayne (huisbaas & onze gids deze week) een heerlijke maaltijd voor ons gemaakt. (Helaas was mijn eetlus nog niet optimaal)
Donderdag ochtend zijn we al vroeg naar Ground Rush Adventures gereden om het parachute springen te reserveren, dit was namelijk iets wat wij allemaal erg graag wilden doen! En, zoals dat gaat in Afrika, konden we dezelfde ochtend nog springen. 10:30uur reden we in busjes naar het paracenter, kregen we instructies en werden de eerste 2 (Danique en haar moeder) klaar gemaakt voor de sprong. De eerste adrenaline kick kreeg ik al bij het zien springen van hen, zo gaaf! Rosan en ik waren de laatsten van de groep die de sprong ging maken en aangezien de rest allemaal super enthousiast was konden wij er alleen maar super veel zin in hebben!! Natuurlijk kwamen de zenuwen wel toen ik na 20 minuten vliegen aan mijn springpartner vastgemaakt werd en hij riep: “LEGS OUT!”, maar wat een kick! De eerste 30 seconde waren vrij val; 220 km/h naar beneden! De overige 6 minuten heb ik alleen maar genoten. (Dit is op de filmpjes en foto’s erg goed te zien haha)

Vrijdag zijn we met de hele groep gaan quad rijden in de woestijn, de mannen op een schakelquad en de vrouwen op een automaat. Het eerste uur hebben we vooral kunnen genieten van het uitzicht, want onze instructeur had onze rij skills flink onderschat. Gelukkig hebben we het tweede uur wel kunnen laten zien dat vrouwen op een automaat ook van een beetje snelheid houden! Vrijdagmiddag zijn we terug gereden naar Windhoek, onderweg zijn we gestopt om een marktje te bezoeken. Het waren 10 á 15 houten hutjes met allemaal vergelijkbare souvenirs. Erg grappig om te zien hoeveel moeite elke verkoper doet om zoveel mogelijk spullen te verkopen voor de hoogste prijs. Nadat wij allemaal overtuigd waren dat we goed onderhandeld hadden en de souvenirs voor de laagste prijs gehaald hadden liepen we vol trots naar Wayne om onze souvenirs te laten zien. Hij kon alleen maar lachen toen hij hoorde wat wij er voor betaald hadden .. misschien toch niet zulke goede onderhandelaars als we dachten?

Zaterdag hebben we een lekker rustig dagje gehad en zijn we ’s avonds met Jorick, Roosmarijn, Rosan, Danique en haar moeder lekker uiteten geweest. (Die heerlijke afrikaanse curries ga ik zeker thuis ook maken!) ’s Avonds zijn Rosan, Danique, Nan en ik uit geweest. Zoals altijd; Erg leuk! Vandaag (zondag) voor de verandering een lekker relaxte dagje. Morgen beginnen op de kraam afdeling!! Ik heb er zin in!

Liefs,
Lisanne!

PS. De tussenstand met donaties voor home of good hope staat op het moment op 515,50 euro!! Dat gaat al de goede kant op, maar nog steeds zijn alle donaties meer dan welkom.


  • 26 Oktober 2015 - 11:07

    Ellen Belshof:

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geweldig allemaal. Ben benieuwd naar de foto's en film.
    Goed te horen dat je al veel donaties hebt mogen ontvangen!
    Geniet nog de komende tijd. Succes op de kraamafdeling.

  • 26 Oktober 2015 - 16:36

    Sista From The Same Mista:

    Neem je een baby'tje voor me mee?

  • 27 Oktober 2015 - 10:37

    Willy Belshof:

    Super leuk verhaal, erg enthousiast geschreven.
    Een week om nooit te vergeten...

    Ga zo door met schrijven.

    Groetjes, mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2015

"stilte op de set!"

25 Oktober 2015

Weekje vakantie!

17 Oktober 2015

this is africa!

27 September 2015

week 1!

18 September 2015

Welkom in Namibië!
Lisanne

13 weken stage lopen in het Katatura Ziekenhuis in Namibië.

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 3962

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: